17.9.07

izin

Sevgili ex-hamileler ve halihazırda koca göbekliler,
süt izninin toplu kullanılması halinde (biliyorum mevzuatta yokmuş ama işverenle anlaşmaya bağlı olarak mümkün olabiliyormuş) izlenecek hesap yöntemini biliyor musunuz?
Bizim işyerinde fazla kadın çalışmadığından bu konuya daha önce kafa yorulduğunu sanmıyorum, o yüzden adamlara akıllarına yatabilecek bir alternatif götürmem gerekecek korkarım.
Şimidi ben şöyle bir hesaplama yaptım:
Bir sıkıntı olmayacağını varsayarak, doğum öncesi 8 haftalık iznin 5'i sonraya atılacağından doğum sonrası 8+5 hafta olmak üzere 13 hafta=91 gün yasal ücretli iznim var. Sonrasında günde 1,5 saatten haftada 7,5 saat=1 tam gün olarak süt izni verilebilirse 1 yıl için 52 gün toplam süt izni olur. Bunun 13 haftaya denk gelen 13 günü zaten kullanılacağından kalan 52-13 =39 hafta için 39 gün izin kalmış olur. Bu durumda doğum sonrası 91+39=130 gün= yaklaşık 18,5 hafta=yaklaşık 4,5 ay gibi bir izin süresi olur.
Bir de malum bu veletler söylenen günde pek gelmiyorlar, eğer bebek hesaplanandan örneğin 2 hafta çönce teşrif etmeye karar verirse ya da doktor öyle uygun görürse doğum öncesi alınacak 3 haftalık iznin (yine bir sorun çıkmadığı varsayılarak) 2 haftası yanıyor mu?
İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.

3 Comments:

At 11:33, Blogger şugibi said...

yok yanmıyor. ne kadar izin kullanmadıysan o kadarını doğum sonrasını ekliyorlar bizim şirkette. kanunda da böyle midir bilmiyorum ama. süt izni hesabını kesinkes bilmiyorum ama bizde toplu verirler ve alınacak zamana göre değişebileceği için (hani araya resmi tatiller girer diye heralde) yaklaşık 1 ay olduğunu söylerler. ben de hesaplıyorum hesaplıyorum 4,5 ay çıkıyor. 5 aya yıllık iznimle tamamlıyorum. çok az di mi çook az:(((

kurum yönetmeliğinde şöyle geçiyor, kopyalıyım belki yararı olur;

DOĞUM İZNİ

Doğum izni, 56 gün doğum öncesi 56 gün doğum sonrası olmak üzere toplam 112 gündür. Doğum iznine çıkacak personelin muhtemel doğum tarihinden en az 3 hafta önce doğum iznine çıkması yasal bir zorunluluktur. 56 gün olan doğum öncesi izninin kullanılmayan kısmı doğum sonrasına eklenmektedir.

SÜT İZNİ
Süt izni, bebek 1 yaşına gelene kadar günde 1,5 saattir.süt izni günlük (mesai saatleri içerisinde) kullanılabileceği gibi toplu olarak da kullanılabilmektedir. Toplu kullanılması durumunda izin süresi yaklaşık 1 aydır. Süt izni doğum iznine çıkıldığı tarih ve bebeğin doğduğu tarihe göre değiştiğinden net bir süre verilmesi mümkün değildir.

 
At 11:56, Blogger Ilgaz Gürses said...

Sağol Sugibi. Ayrıca haklısın sürenin az olmasında. 5 ay sonra kendi kendine kımız içip ata mı binecek bu bebeler?

 
At 11:56, Blogger Tijen said...

Galiba bu gidişle dible haftası yapacağım. Çok teşekkürler verdiğin bilgilere ve bol şans. Mutlu günler bunlar, tabii heyecanlı da!

 

Yorum Gönder

<< Home