29.6.07

pembe mi mavi mi

3,5 ay itibariyle durum raporu: perişanım stop imdat stop

Bulantılar geçeceğine iyice arttı, önceden sadece midem boşken bulanırdı, şimdi yesem de kar etmiyor. Doğru dürüst beslenemiyorum, bu da müthiş suçluluk yaratıyor tabii. Halbuki kendimi süper sağlıklı bir döneme o kadar hazırlamıştım ki, patlayana kadar meyve sebze yiyecek, omega 3'ümü, vitaminimi, suyumu, sporumu ihmal etmeyecek, üstüne saçıma cildime de iyi bakıp bu dönemi hasarsız atlatacaktım. Gel gör ki kader ağlarını öyle örmemiş işte. Bütün gün kustum kusacağım diye geziyorum, sıcaktan ve midemin yanmasından zar zor uyuyabiliyorum, gece 10 kere filan tuvalete kalkıyorum, sabaha karşı daldığımdaysa önce sesi sonuna kadar açık cami hoparlörleri sayesinde imamlar kulağımın dibinde haykırıyor adeta, onlardan bir saat sonra da yan taraftaki inşaat işçileri mesaiye başlıyorlar. İyi dinlenemediğimden yürümeye halim, yüzmeye gidesim de olmuyor, bulantıya az da olsa iyi gelen yegane şey ekmek olduğundan vücudum gittikçe amorflaşıyor, dır dır dır, vır vır vır. Ama ama bu çok mutlu bir dönem olacaktı sözde, 3. aydan sonra çok enerjik olacaktım, nerede devlet, nerede verilen sözler?

Neyse tecrübeler bunların geçici olduğunu söylüyor, 2 hafta daha veriyorum ben de, geçti geçti, geçmedi ... geçmedi, çekeceğiz mecbur, yapacak bir şey yok.

Bir de cinsiyet sorunsalı var tabii. Bu sene doğum yapacak ne kadar tanıdığım varsa blogcular da dahil) oğlu olacak. Biz hanereisiyle bugüne kadar hiç renk vermedik bu konuda. Kayınvalidem (ki onun bu konuda merak ettiği yegane şey bu, yüklü miktarda bahse filan mı girdi bilmem) haricinde aileden kimsenin de umrunda değilmiş gibi görünüyor (gerçi kardeşim yaramaz oğlundan sonra bana uslu bir kız diliyor, annem "içime kız gibi doğuyor vallahi, ayy ne şirin" diyerek "tarafsızlığını" sergiliyor, kardeşimin eşi "bizimkine azmaya eküri lazım" diyerek oğlan istediğini dürüstçe dile getiriyor, bu durumda tek tarafsız, ya da tarafsız görünen sadece benim doğru dürüst yemek yiyemememi dert edinen babam ve hanereisi kalıyor galiba). Baştaki problemler, yaş meselesi filan "sağlıklı olsun da" lafını en içten şekilde söyletti bize ama sular durulup işler yolunda gitmeye başlayınca benim bilinç altına ittiğim en pis arzularım su yüzüne çıkmaya başladı; itiraf ediyorum: kız istiyorum ben ya. Tamam sağlıklı olsun, akıllı, güzel, söz dinler, neşeli, sevimli, hayırlı vs. olsun ama bir de kız olsun lütfen. Gözümü kapayınca hayalimde canlandırdığım bebek-çocuk hep kız niyeyse, oğlan çıkarsa alışana kadar epeyce bocalayacağım sanırım, siparişim öbür türlü ya.

Gerçi yine kuyruğu dik tutup bu aralar belli olmuş olmasına rağmen 2 hafta sonraki kontrolü bekliyorum. Kendimi çok kaptırmamaya çalışıyorum ama yine de, bakalım hayırlısı.

12 Comments:

At 12:07, Blogger huysuz said...

sağlık durumları yolunda olduğuna göre, inşallah kız olur diyebiliriz bence :)
bizimki biraz erken belli oldu (malum!), ama sanırım ben başından beri biliyodum, pek şaşırmadım. teyit almış gibi oldum. içinden ne geçiyosa o olur umarım senin de...

 
At 12:31, Blogger şugibi said...

hah işte bende kız sipariş ettiydim ama nooldu. sen gene de çok alıştırma kendini derim ben. hemşire 20 yıldır bu işi yapıyorum, oğlu olacağına bu kadar üzülen birini daha görmedim dedi. ağlayacaktım nerdeyse. o duruma düşmemek için tüm olasılıklara açık olmak lazım.

 
At 12:40, Blogger Ilgaz Gürses said...

Bakalım Huysuz, az kaldı nasılsa.
Zaten senden sonra kendimi toparlamaya başladım Sugibi, pek aklı başında bir şey değil tabii kendini böyle şartlamak ama bu işte akıl yok zaten.

 
At 17:41, Blogger Bezen Hindistan said...

tebrikler oncelikle. beslenemiyorum diye hic dert etme, benim doktorum hic sorun etmedi onu. fazla (daha da iyisi hic) kusmuyor olman yetiyor onlara:) ilk 4 ay bagel, beyaz peynir ve ayranla beslendim ben sadece. ha bir de peynirli poaca ya da peynirli borek. o kadar. tuzlu ayrani tavsiye ederim, cok ise yaramisti benim bulantilarimda. bir de muz. taze zencefil onermisti doktorum (zencefilli cay, zencefilli seker gibi) ama ben onun da yanina yaklasamamistim. 17. haftada yavas yavas gecmeye basladi bulantilar, umarim sen daha erken kurtulursun. onlar bitince uykun da tekrar duzene giriyor.sevgiler

 
At 19:21, Blogger AsYa said...

aaa...bir hamiş de burada varmış:)
Bende 3 aya kadar bulantı çektim seni çok iyi anlıyorum ama suçluluk hissetme (bende hissetmiştim geçiyo sonra)bebişin gereken vitamini vs..herşeyi senin depolardan kullanıyordur..onlar biliyo işini:)
tebrik ederim tekrar..ve evet blog alemi olarak toplu sünnet yapıcaz biz:) erkek olursa bekleriz:)

 
At 00:53, Blogger Anne ve Bebisi said...

Ilk 3 ay zor geciyorsa kiz olma ihtimali yuksek:) Kiz bebeklerin tasidi,erkeklerde olmayan bir hormondan kaynaklaniyormus bu durum. Tabi erkek bekleyip o zorluklari yasayan da var.
Ne diyelim, isin ozu, hayirlisi olsun:)

 
At 13:46, Blogger Ilgaz Gürses said...

Yazdığım cevaplar çıkmamış, delirdi blogger yine, neyse.
Senin tecrübelerinden epey faydalandım Bezen, ama muzun iyileştirici etkisi 1 hafta filan sürdü, sonunda onu da bıraktım.Peynirli börek en şahanesi şimdilerde, ama günden güne "büyorum" bu sayede.Baskın kokulu, baharatlı şeylere hala yanaşamıyorum, dolayısıyla zencefil de konu dışı benim için.
Toplu sünnete çok güldüm asya, kızlar için de birşeyler düşünsek? (azimliyim gördüğün gibi)
Bu iş piyango herhalde anne ve bebişi, 2 hafta sonra geçecek diye düşünmekten başka bir şey gelmiyor elimden, bir nevi "secret" yani.

 
At 10:48, Blogger Sanem said...

:) Dilediğin olsun.

 
At 13:14, Blogger ycurl said...

Herkes sozlesmis gibi ayni zamanda hamile kalmis galiba blog dunyasinda (sugibi, huysuz, sen, )
Saka bir yana kiz ya da erkek saglikli olsun degil mi? Ama icinden kiz geciyorsaa kiz dilegin olur umarim. Tebrik ederim.

 
At 10:20, Blogger Ilgaz Gürses said...

Teşekkürler Sanem, şu ara gözüm bulantıdan başka birşey görmüyor, o geçsin herşeye razıyım.
Teşekkürler Ycurl. Bence de tuhaf bir durum bu, 2007 nedensiz bir baby-boom yılı olacak galiba.

 
At 09:47, Blogger DERYA said...

merhaba,bulantılar gecedebılır gecmıyede bılır benım cok bulantım olmadı ama 3.aydan sonra bır ıkı defa oldu tekrar aynı durumları yasadım ve bıttı dıyebılırız.kusan annelerın bebeklerı daha sısman oluyormus dıyorlar,bizim kızımızda 19+4 gunluk dedıgım gıbı kız bende kım gorsem kız dıyor okadar kız bebek cokkı anlatamam herkesde bu senenın kız senesı oldugunu söyluyor ve benımde karnım falan erkek gıbı gorunuyor ve hep erkek hıssedıyordum ama kız olucak inşallah senı anlıyabılıyorum ınsan cok merak edıyor bızımkısı yenı tam anlamıyla gosterdı kendısını ve hemen de gostermıyebılıyorlar.

 
At 13:08, Blogger Ilgaz Gürses said...

Oğlanmış bizimki bebiş, hisle filan ilgisi yokmuş bu işin yani :)

 

Yorum Gönder

<< Home