23.12.07

bir türlü güncellenememiş günce

Fırsat bulmuşken bir post daha.





Bizim kuzu emmeyi öğrendi. Ama bu sefer de bırakmayı bilmiyor. Yarım saatte, saatte, ya da 2 saatte bir istiyor. Sanırım yeterince doyamıyor. Kesin bilmiyorum, zira doktoruyla emzirme işinin inceliklerini henüz konuşmamıştık; daha birkaç hafta süreceğini sanıyorduk ki bizimki bunu da erkenden kaptı. Birkaç gün öncesine kadar emmesi için gözünün içine bakarken şimdi biraz uyku için bana fırsat tanıması için yalvarıyorum. Rutinimiz 10 dakika emzir, 15 dakika-yarım saat uyandırmak için uğraş, yine emzir, yine uyandır, 1 saat kadar uyu ve tekrar başa dön. 3 gün böyle gittikten sonra artık uykusuzluktan zombi kıvamı aldım ve dün gece iki sefer mamaya direnemeyip verdim...






DİYE YAZMIŞIM BİR SÜRE ÖNCE...

ama her gün yeni bir şey oluyor, eskiyi siliyor. İkimiz de yeni yaşamımıza alışmaya başladık. Her gün hem bir öcekinin aynı hem de çok farklı. Günler saatler birbirine girdi. Sonunda evvelsi gün gidip feci haldeki saçımı kestirebildim. Biraz fazla kısa oldu; eskiden olsa karalar bağlardım ama zaten evden dışarı pek çıkmadığımdani çıktığım zaman da suçluluk duygusuyla derhal dönmeye baktığımdan pek kimse görmeyecek ne de olsa.




Bu iş böyle ne kadar sürer bilmiyorum. Herhalde ufaklık büyüdükçe bana da başka şeyler için zaman, derman ve akıl kalacak. Şimdilik 40 denen o büyülü tarihi bekliyorum; bebek o zaman rutine girecekmiş, karnım o zaman inecekmiş, lohusalık resmi olarak o gün bitecekmiş...




En acısı mutfağa tekrar dönüş olacak. Şimdilik ben söylüyorum, babam alışverişi yapıyor, annem pişiriyor. Ufaklık kucağımdayken nasıl olacak bu iş bilmiyorum.



DERKEN...

Annelik gerçekten zormuş diyeceğim, olanlar gülecek olmayanlar korkacak ama şimdilik benim hissettiğim bu. "Hele bir emsin gerisi kolay" derken şimdi de " hele bir yarım saat emsin yarım saatte de uyusun yeter" moduna geçtim. Doktorumuz 20 dakika en fazla yarım saat emzirip gerekirse sonra emzik kullanıp uyutmamı söyledi ama bizimki ne yarım saat emmeyle doyuyor ne de emzik alıyor. Günümün büyük kısmı odasındaki koltukta geçiyor artık. Gündüzleri koşturmaktan pek dinlenemediğimden geceleri ayrı bir zevkli geçiyor. Herşey ayrı bir suçluluk vesilesi oldu; sütüm yedeklemek için sağacak kadar çok değil, o yüzden evden çıktığım zaman mamaya talim ediyor, 1,5 saat emzirdikten sonra uyutma merasimine halim ve sabrım kalmayıp anneme havale ediyorum, bu da beni ilerideki başbaşa günlerimizi düşündürterek ayrıca geriyor. Tam aman yoluna girdi derken herşey baştan değişiyor. Hanereisi epeydir feci hasta olduğundan bebeğe yaklaşamıyor, yani ondan da hayır yok. Internetten uyku ve emzirmeyle ilgili bulduğum herşeyi okuyorum ama pek işe yaramıyor. Bakalım belki 1. ay için fazla sabırsız davranıyorum, göreceğiz.



Şimdilik ben annelik zormuş derim, sonrasını bilemem.

8 Comments:

At 02:40, Blogger Bezen Hindistan said...

:)) biliyorum ben bu filmi:) larayla yapisik yasadik bir sure, surekli meme istiyordu. cevremden de 5-10 dakika emse doyar sonra 2 saat kadar istememesi lazim gibi seyler duyunca iyice kafam karismisti. kesin sut yetmiyor diye uzulmeye baslamistim, lactation consultant ile saatler gecirdim telefonda hatta. sonuc: bu cok normal bir surec, bazi bebekler boyle istiyor:) sorun sutte falan degil yani. ama yoluna giriyor gercekten de, yine 2 saatte bir oluyor ama emme suresi kisaliyor. buyudukce daha iyi emiyor daha cabuk cekiyorlar.

growth spurt denen buyume ataklari oluyor bir de arada. o donemlerde ozellikle surekli yemek istiyorlar. o yuzden doktoru falan dinleme istedigi surece ver derim ben. minik kuzu biliyor ne de olsa kendi icin en dogrusunu:)

 
At 01:34, Blogger Anne ve Bebisi said...

Umarim biraz daha yoluna girmistir isler.

 
At 15:55, Blogger Cagri said...

Benim de basima benzer seyler geldi. Hersey yoluna girecek, hersey yoluna girecek, hersey yoluna girecek. Ilk 20 gun bebek her istediginde emzirdim, sonrasinda yavas yavas 2 saatte bir emzirmeye basladim. Emzirdikten sonra uzun uzun gaz cikarmak da cok onemli. Bazen yarim saat kadar surebilir, sabirla kucakta bebis ile dolasmak gerekiyor, birazcik hoplatarak, anne dizlerini kirarak hafifce hopluyor, bu sihirli hareket ile bebisin gazi cikiyor, sabir sabir, hersey yoluna girecek. Benim kizim 10 aylik. Ilk gunleri coktan unuttum bile. Zaten boyle unutulmasa insanlar ikinciyi yapabilir miydi? Hersey yoluna girecek, tum bunlar fizyolojik bir surec. Bebebk 2 ay sonra fiziksel problemlerini cozdu ve rahatladi, benim rahatlamam ise 3 ay gectikten sonra oldu, ancak o zaman keyif almaya basladim ve hersey giderek guzellesti...

 
At 22:16, Blogger Lapis lazuli said...

Tebrikleeer.
Hamileligini ogrendigin yaziyi sanki daha gecenlerde okumusum gibi, bir de baktim ki dogurmussun ;)

Pek taze anne sayilmam ama bu gunlerin hepsi gececek diyerek kesin milyon kere duydugun seyi bir de ben soyleyeyim :)

Bir bakacaksin bebegini dinlenmis, keyifli, sacin basin istedigin gibi yapilmis hallerinle sevip oksayip oynayacaksiniz.

Sonra benim gibi zaman hizli gecmesin, cabuk buyumesin, biraz daha opup koklayip oynayayim diyeceksin :)

Evet evet annelik kolay degil ama herkesin basina gelsin, ne sanslisin!

 
At 00:00, Blogger DERYA said...

merhaba bizden biraz gün farkıyla buyuksunuz aynı sıkıntılar meme emmeme sütün az olusu vs vs.ama bencede su kırk bir cıksın bakalım neler degişecek:) :)

 
At 16:47, Blogger Tijen said...

Hep mutlu, hep güleryüzlü, rahat, sevgi dolu olsun bebecik. Anneciğini de üzmesin, yormasın, sevgisiyle gönendirsin.

 
At 14:27, Blogger gezicini said...

inşallah herşey yoluna girecek, sabır. yeni yazılarınızı bekliyoruz.
sevgiler
gorki

 
At 13:53, Blogger Ilgaz Gürses said...

herkese çok teşekkür ederim. durum hergün değişiyor, kısa emme, uzun uyku, tam tersi, hiçbiri... 40 bitti gerçi ama düzene girmesini beklemekten başka çare yok. kısaca alıştım artık.
Çağrı; 2 saatte bir emzirmeye nasıl, alıştırdınız? acıkınca ağlıyorlar ya malum:)

 

Yorum Gönder

<< Home