23.12.07

biz geldik

Bizim minik kuzu anasına çekti vetezcanlı bir kuzu olduğunu kanıtlayarak 4 hafta erken gelmeye karar verdi. Bir akşam, daha işten ayrılalı 1 hafta ancak olmuşken, sabahında şehrin muhtelif yerlerindeki işlerimi görmek için arabayla ve yürüyerek dört dönmüşken, oturup 2 saat çikolata keselerinin mıknatıs süsleriyle uğraşmış ve yarısına bile gelememişken, saat 10 gibi elimde dergi koltukta yayılmışken ve hanereisi yurtdışında, annemler evlerinde, ev dandini ben ondan da beterken, deve tellal pire berber iken suyum geliverdi.

Sonrası; annemlere ve doktoruma haber, hanereisine ister balonla ister koşarak, bir şekilde yetişmesi talimatı vererek, evi azıcık toplayarak, çantamın eksikliklerini tıkıştırarak, ve dua ederek geçirilen panik dakikaları. Hastaneye yatış, sancılar ve sabaha kadar bekleyiş. Tanrım bu 4 hafta için ne planlarım vardı hiçbirini takmadı oğlum. Sadece babasının gelişini bekledi o kadar. Tam beni ameliyathaneye indirecekleri dakika yetişti eşim ve içeri girdik…

Asıl macera sonra başladı. Biraz minik ama sağlıklı şekilde doğdu kuzum anka kuşum. Ne prematüre ne haftasında, önlem için daha doğru dürüst koklayamadan aldılar koynumdan ve yoğun bakıma koydular. 3 gün ara ara küvezden seyrettim yavrumu.

Genç yaşında çektikleri yetmedi, birkaç gün sonra sarılık oldu haydi tekrar hastaneye. Işıklar altına kavruldu pişti bebeğim. Neyse ki geçti.

Bu arada ben hayatımın en berbat dönemini geçirdim ve hala da çok iyi sayılmam, zira ememiyor küçüğüm, çünkü daha çok küçük. Hiçbir teselli aklımda yerini bulmuyor, kimsenin tecrübesi iknaya yetmiyor. 10 dakikada bir ağlıyor, günde en az bir kere kriz geçiriyorum. Mama vermek çok gücüme gidiyor, ha bire süt sağmak hem çok yorucu hem can acıtıcı. Şaşkın ve yorgunum. Günler sağarak, enjektörle besleyerek, memeye alıştırmaya çalışarak, fırsat buldukça süslerini tamamlamaya çalışarak ve asla dinlenemeyerek geçiyor. Annem evi ele aldı ama benim gibi takıntılı bir düzen hastasına yetmiyor işte, ancak 10. günde biraz düzen kurabildik.

Hanereisi epeyce evde kalacak, bu iyi bir şey, ama sanki daha önce 10 tane doğurmuş gibi her şey hakkında fikri var. Annemle sık sık geriliyor, bu da beni geriyor. Kendi derdim yetmezmiş gibi bir de bununla uğraşıyorum. Emzirme sıkıntımı pek anlayamıyor. Ukalalığı lohusalık sıkıntısını pek kapsamıyor nedense.

Geçen gün tartıldığımda yajklaşık 9 kilonun gittiğini gördüm, ama hala 6 aylık gibi karnım ve yağlar duruyor.

Böyle böyle yuvarlanıp gidiyoruz işte.

Pompa başından şimdilik bu kadar iki elimi de kullanabildiğim ilk fırsatta yine yazarım.

12 Comments:

At 23:28, Blogger Sanem said...

Cok tebrik ederim; uzun, saglikli bir omur ve hayat boyu sans dilerim oglunuza. Ismini soylemediniz hala dikkatimi cekti;)
Cok sevgiler, selamlar buradan.
S.

 
At 15:09, Blogger huysuz said...

tebrikler çakıltaşım. artık doğurmuş olacağını düşünüyordum zaten, olsun biraz erken olmuş ama inan ki geçecek bugünler. çok yakın bir arkadaşımda da aynı durum oldu, şimdi bebiş tombik bişey ve gayet de sağlıklı. zamanla herşey yoluna girecek, darısı başıma artık :)

 
At 20:25, Blogger Geveze Kalem said...

İlk defa takip ettiğim bir blogtan doğum haberi alıyorum. Çok çok sevindim!:) Tabii bana ne ki diye düşünebilirsin ama ben her doğan bebekle nedense çok mutlu oluyorum.
Teselliler, iknalar yerini bulmayacağı için bu konuda herhangi bir şey söylemeyeceğim ama müsade edersen sadece 'geçecek!' demek istiyorum.
İkinizin de sağlıklı olması harika bir haber. Küçük doğan bebekler daha kolay kilo alıyorlar ve toparlıyorlar merak etme. Ayrıca zaten biliyorsundur ama sarılık da çok sık görülen bir şey.
Her şeyin kısa zamanda yoluna girmesini, birinizin sağlıklı bir şekilde kilo alırken diğerinizin de kilolarından çarçabuk kurtulmuş olmasını dilerim.:)
Sevgiler,
Sema.

 
At 23:01, Blogger Pinky said...

tebrik ederim çakıltaşı..sağlıkla huzurla büyüt güzel oğluşunu..İsim konusunuda merak ediyorum,isim bulabildiniz mi?sağlıkla huzurla mutlulukla geçsin ömrü inşallah

 
At 07:26, Blogger Pratik Anne said...

Gozunuz aydin. Tebrikler. Allah anali babali buyutmek nasip etsin. Saglik ve sihhatle buyuyup hayirli bir evlat olsun Insallah.

 
At 13:52, Anonymous Adsız said...

Cok cok mutlu oldum... Allah dort goz arasinda buyutmek nasib etsin. Bir minik mucize daha biraz telasli da olsa gozunu acti dunyaya harikasin esini ve seni kutlarim. Hemen hemen ayni yaslarda anne olduk seninle dolayisi ile yasadiklarini ve dusunduklerini tahmin edbeiliyorum. Kolay gelsin sana hemde pek cok...

 
At 21:36, Blogger Ilgaz Gürses said...

Tüm güzel dilekleriniz için çok teşekkürler. Fırsat bulur bulmaz yazacağım.

 
At 15:46, Blogger Butterfly said...

Guzel gunlerde, guzellıklere buyutun, cok keyıfle okunuyor sıkıntılı lohusalık mazeraları bıle, emzırmeye garet edın derım ama tesellı aramayın zaten, yasancaklar her ne ıse sızı bulur zaten, emme calısmalarından vazgecmeyın, sabır ve zaman dıleyın, sevgıler

 
At 22:44, Blogger Bezen Hindistan said...

Tebrik ederim:) Gule gule buyutun insallah. Lohusalik bunalimi oluyor ne yazik ki, olmamasi da pek mumkun degil gibi geliyor bana. Hersey oyle tepetaklak oluyor ki hayatinda. Uykusuzluk da tuz biber oluyor. Ama eminim minigin emebilmeye basladiginda bunlarin cogunu unutacaksin, onlarin duzensiz duzenlerine alisinca da ne bekleyecegini biliyor olmanin bir nebze rahatligi (uykusuzluk hala kolay degil ama) gelecek.

ben iki ay gecmesine ragmen beni 'ikinciyi icerde unuttular galiba' esprilerine maruz birakan bir gobege sahibim. 9 ayda yaptik o gobegi hemen gitmiyor tabi, bosver dursun bir ara verirsin nasilsa.

sevgiler

 
At 22:25, Blogger ycurl said...

Cakiltasi,
Tebrik ederim Gozunuz aydin S1k1ntilarda yavas yavas gecer cok kolay gelsin.

 
At 14:57, Blogger Ilgaz Gürses said...

Herkese çok teşekkürler. Taze annelere mahsus selam eder, tecrübelerini paylaşmalarını bilhassa istirham ederim efendim:)

 
At 21:55, Blogger YesilErik said...

Cakiltasim, cok tebrik ederim, gozunuz aydin. Kolay gelsin diyeyim bu islerden hic anlamayan birisi olarak. Sevgiler.

 

Yorum Gönder

<< Home